wtorek, 15 października 2013

Placuszki bananowe



Dziś banan w roli głównej.

Banany to najpopularniejsze owoce południowe w Polsce.




Cenimy smak i wartości odżywcze tych owoców. W sklepach można je znaleźć praktycznie przez cały rok. Opakowane w skórkę, są bardzo wygodną przekąską w domu i poza nim. Szczególnie lubią je dzieci, jednak dorośli również powinni sięgać po bananowe przekąski.Dlaczego warto jeść banany? Ponieważ posiadają dużo wartości odżywczych. Zawierają m.in. potas. Są również źródłem witaminy C i błonnika. Daje to poczucie sytości i ogranicza spożycie przez nas innych, bardziej tuczących pokarmów. Ponadto skrobia zawarta w lekko niedojrzałych, zielonkawych bananach tworzy wyścielenie błony śluzowej żołądka, dzięki temu chroni ją przed działaniem soku żołądkowego.Banany są również źródłem cukrów prostych, zapewniających szybki zastrzyk energii. Ze względu na to, stanowią doskonałą przekąskę dla osób mających większe zapotrzebowanie energetyczne np. tych, których czeka trudna rozmowa w sprawie pracy. Banany zawierają również magnez zwany „minerałem antystresowym", wpływa on na pracę mózgu, mięśni, budowę kości i zębów. Stymuluje on także wiele innych funkcji życiowych.

A o to pomysł na placuszki bananowe.

Do ich przygotowania potrzebujesz:


  • 3 banany
  • 1,1/2 szklanki mąki pszennej pełnoziarnistej
  • szklankę mleka
  • 100ml oliwy z oliwek
  • dżem jabłkowy
  • jabłko
  • cukier puder

1. Banany należy pokroić w  plastry.


2. Do miski wsypujemy mąkę dodajemy mleko i miksujemy, następnie dodajemy pokrojone w plastry banany, wszystko mieszamy na jednolitą masę.



3. Na koniec dodajemy oliwę z oliwek i wszystko mieszamy jeszcze raz.
4. Na rozgrzaną patelnię wykładamy porcjami masę bananową ( za pomocą łyżki).

5. Usmażone placuszki z dwóch stron wykładamy na talerzu możemy posypać je cukrem pudrem bądź nałożyć na każdy placek łyżeczkę dżemu jabłkowego (ja użyłam dżemu własnej roboty) i udekorować trójkącikami wyciętymi ze świeżego jabłka.













Smacznego:)

2 komentarze :

Kamciss pisze...

Placuszki bananowe bardzo lubię i często robię, jestem jak najbardziej na TAK! Pozdrawiam i zapraszam do siebie :)

abcdieta od kuchni pisze...

Mniam mniam :)
Asiu, usuń weryfikacje obrazkową, bo zniechęca do komentowania (taka moja mała rada). Pozdrawiam!